اشراق با قرآن

اشراق درونی تنها با سیر قرآنی میسر خواهد بود...

اشراق با قرآن

اشراق درونی تنها با سیر قرآنی میسر خواهد بود...

اشراق با قرآن

قرآن کریم مشتمل بر مراتب درونی و باطنی بسیاری است و کمتر به صورت علمی به این مقوله پرداخته شده است.از همین روی،در این جایگاه به دنبال تبیین این حقیقت با استفاده از روایات معتبری هستیم و در انتخاب روایات به اشتمال آنها بر مضامین مورد تأیید در آیات و روایات توجه شده است.
در حقیقت قرآن کریم دارای دو بعد وسعت و عمق است؛وسعت ناظر به همه نیازهای مرتبط فطری بشر بوده و عمق ناظر به تمام مراتب معرفتی موجود در هستی است که رسالت قلم در اینجا رسیدگی به جنبه عمقی خواهد بود.(مبنای روایتی در این سایت،تفسیر شریف البرهان بوده که حاوی بالاترین معارف غیبی قرآن کریم است).

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

اتحاد وجودی امام و قرآن کریم

مصطفی رضایی | يكشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲ ق.ظ

«و عنه، قال: حدثنا محمد بن عمر الحافظ، قال: حدثنا القاسم بن عباد، قال: حدثنا سوید، قال:
حدثنا عمرو بن صالح، عن زکریا، عن عطیة، عن أبی سعید، قال: قال رسول الله (صلى الله علیه و آله): «إنی تارک فیکم ما إن تمسکتم به لن تضلوا؛ کتاب الله عز و جل حبل ممدود، و عترتی أهل بیتی، لن یفترقا حتى یردا علی الحوض»(البرهان،ج1،ص25)؛

حدیث فوق با تعابیر گوناگون در منابع اهل سنت و تشیع ذکر شده که حدیث آورده شده تقریبا جامع بیانات همه آن احادیث است،مطابق با حدیث شریف فوق،حقیقت وجودی امام همان حقیقت وجودی قرآن کریم است از همین روی تنها امام می تواند مفسر این کتاب شریف باشد.علاوه بر اینکه امام جنبه مثلی،تطبیقی و بیرونی تمام قرآن کریم است و افراد به هر میزانی که به امام نزدیک باشند به حقیقت قرآن کریم نزدیک تر خواهند بود.از همین روی امکان وجود هیچ نوع از انواع ضلالت در هیچ مرتبه ظلمانی در انسانی وجود ندارد و این دو حقیقت هرگز جداشدنی نیستند و در بهشت نیز توأما با یکدیگر قرین هستند و بیان شریف رسول اکرم «حتی یردا علی الحوض» به معنی جدا شدن این دو امر مقدس در آن جایگاه نیست،بلکه این دو حقیقت در حوض کوثر به تماثل عینی درامده و به رسول خداوند عرضه می گردند.

  • مصطفی رضایی

امام ـ قرآن ـ ثقلین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی